Bostadsrättsföreningen har inget fast avtal med någon TV eller bredbandsleverantör, utan ni är helt fria att välja vilken operatör ni vill. Detta sker antingen genom OpenUniverse portal eller direkt via önskad tjänsteleverantör. (Lägenheterna är ej utrustade med TV antenn / uttag, så alternativet är tv via fiberanslutning med TV box alternativt streaming TV typ TELE2 / TELIA / BOXER)
Det finns ett så kallat mediaskåp i hallen där ni ansluter en router och kan sätta i sladdar för att få internet i uttag i alla rum, ifall ni inte vill köra wifi till allt som ska kopplas upp.
Slutkundsutrustning (CPE)
LAN 1 Internet/Telefoni
LAN 2 Internet/Telefoni
LAN 3 TV
LAN 4 TV
FELANMÄLAN OCH SUPPORT
Vid felanmälan, support och fakturafrågor ska kunden alltid kontakta sin tjänsteleverantör direkt. Kontaktuppgifter till tjänsteleverantören hittar kund på sin faktura, beställningsbekräftelse, på tjänsteleverantörens hemsida eller på portalen.openuniverse.se.
Vid eventuellt strömavbrott kan kunden behöva starta om sin CPE, telefonidosa, trådlösa router och TV-box. Enklast gör man det så här:
- Dra ut nätanslutning och strömkablar ur all ansluten utrustning.
- Vänta i cirka 10 sekunder.
- Sätt i nätanslutning och strömkablar igen. Om fel kvarstår efter
omstart, kontaktar kunden sin tjänsteleverantör för felanmälan.